Dag Nederland, hallo Denemarken! - Reisverslag uit Aalborg, Denemarken van Annemiek Osinga - WaarBenJij.nu Dag Nederland, hallo Denemarken! - Reisverslag uit Aalborg, Denemarken van Annemiek Osinga - WaarBenJij.nu

Dag Nederland, hallo Denemarken!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

30 Januari 2013 | Denemarken, Aalborg

Daar zit ik dan, in het Cabinn Hotel, midden in het centrum van Aalborg. Vanochtend zat ik nog thuis en nu zit ik ineens hier. Het is een raar idee, maar zo ontzettend leuk! Ondanks dat er van alles fout ging vandaag - het is namelijk niet echt de bedoeling dat ik hier in een hotelletje zit - heb ik er ontzettend van genoten!

Om half vijf vanmiddag landde ik (vanwege de harde wind een kwartier eerder) op "Aalborg Airport". Het was het kleinste vliegveld, ever seen. Van het type: 1 landingsbaan, 1 vliegtuig (die uit Amsterdam), 1 kofferband (ook maar 1 wagentje die de koffers naar de band bracht) en 1 vertrek- en aankomsthal tegelijk. Zelfs voor een gescheiden toilet was geen plaats, of daar doen ze hier niet aan, maar daar ben ik nog niet achter.

Op mijn zoektocht naar de bushalte kwam ik een man tegen die een bordje "Aalborg Universitet" omhoog hield. Dat stond niet in de uitgebreide programmaboekjes die ik van te voren heb gekregen, maar ik besloot hem toch maar aan te spreken. Dat was maar goed ook! Hij draaide pendeldiensten tussen het "vliegveld" en het Studenterhuset in Aalborg (de plek waar ik me moest melden).

En dus bracht hij me naar de stad, een ritje van vijftien minuten. Helaas was het onderweg al donker dus behalve wat contouren heb ik nog niet heel veel van Aalborg kunnen zien. Ik werd netjes afgezet bij het Studenterhuset en toen was ik ineens weer op mezelf aangewezen. Ik meldde me en werd direct overladen met een schat aan informatie (waar de feestjes zijn (om andere mensen te leren kennen, natuurlijk, niet dat jullie denken dat ik een reputatie hoog te houden heb), hoe je aan een baantje kunt komen en welke dingen je allemaal nog moet regelen en waarvoor). Ook kon ik - dacht ik - de sleutel van mijn kamer ophalen. Dat bleek iets anders te zitten...

Het contract kon worden ondertekend maar aangezien er nu nog iemand in mijn kamer woont, kan ik er nog niet in! Waarschijnlijk kan ik nu pas vrijdag de sleutel ophalen. Oh no! Het eerste wat ik dacht, was: 'heb ik daar nou dat stomme dekbed voor in mijn koffer gepropt?'

Er werd me aangeraden voor twee nachten een hotel te boeken. Dat leek me een beetje duur... Maar ja, een plek om uit te rusten en me een beetje op te frissen, leek me ook niet verkeerd!
Vandaar het Cabinn Hotel.
Het is hier trouwens best gezellig. Half uitwisselingsstudent-Aalborg zit hier. Er waren meer mensen met hetzelfde probleem als ik. Morgenochtend dus ook een ontbijtdate met mijn Italiaanse mede-uitwisselingsstudent-hotelbuurman ;)

Morgen slaap ik bij mijn Deense buddy. Eerst dacht ik: 'dat is goedkoper'. Maar toen ik bij het hotel aankwam, bleek dat ze me alleen voor vannacht nog aan een kamer konden helpen, dus het is maar goed dat ik zo'n vreselijk vooruitdenkend type ben ;) (O, en maar goed dat m'n buddy - zal em in het vervolg gewoon Mathias noemen, want zo heet-ie - nog een matrasje over heeft, het dekbed heb ik zelf wel, haha).

Behalve het regelen van allerlei dingen, heb ik vandaag ook nog allemaal nieuwe mensen leren kennen! Sowieso een Australiër die ook Architecture studeert. Ben helaas z'n naam alweer vergeten. En daarnaast nog een heleboel andere buitenlanders, maar die gaan allemaal andere studies doen. Morgen ga ik met een paar van hen de stad een beetje verkennen. Wordt vast ontzettend gezellig!

Nou, het stukje is al weer lang genoeg. Ik zou nog veel meer willen vertellen, maar ja... Het wordt bedtijd (ben echt bekaf).

O, nog één ding: ik heb toch nog wel een kleine cursus Deens nodig, ondanks alles wat ik van te voren geleerd heb. Ik versta er he-le-maal niks van, haha ;)

Binnenkort volgt er meer! Ook foto's natuurlijk.

Groetjes Annemiek

  • 30 Januari 2013 - 22:52

    Inge Zwaan:

    Wat een leuk stukje Annemiek! Ik hoop dat er snel meer volgt, ben benieuwd naar al je verhalen! Ik heb me in ieder geval al aangemeld voor je mailinglijst ;)

    Groetjes,
    Inge

  • 31 Januari 2013 - 09:02

    Marloes:

    Nou ondanks dat het niet vlekkeloos ging is goed afgelopen. Heb je nog mazzel dat je vrijdag de sleutel kan halen, en niet na het weekend! Nog geen 24 uur in Denemarken en meteen al een date! Doe je goed ;)
    Veel plezier met het verkennen van de stad!

  • 31 Januari 2013 - 20:30

    Lianne:

    Leuk stukje Annemiek, hoorde het verhaal al van je moeder.
    Nu maar een spoedcursus Deens!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Ik ben Annemiek. Ik ben 20 jaar en studeer Bouwkunde aan de Technische Universiteit van Eindhoven. Na 3 jaar keihard studeren ben ik sinds augustus 2012 de trotse bezitter van de Bachelor of Science-graad. Dit diploma opent deuren en daar ga ik gebruik van maken! Van begin februari tot eind juni 2013 ga ik een half jaar aan Aalborg University in Denemarken studeren. Hoe het daar verloopt, kun je lezen op dit blog.

Actief sinds 22 Okt. 2012
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 34434

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 06 Juli 2013

Een semester studeren aan Aalborg Universitet

Landen bezocht: