Nog 3 maanden... - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Annemiek Osinga - WaarBenJij.nu Nog 3 maanden... - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Annemiek Osinga - WaarBenJij.nu

Nog 3 maanden...

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

01 November 2012 | Nederland, Eindhoven

Hallo allemaal,

Het is vandaag 1 november 2012. Nog precies 3 maanden wachten en dan studeer ik officieel aan Aalborg Universitet in Denemarken.

In Aalborg ga ik een semester aan de faculteit Architektur og Design studeren. Het project en de vakken die ik ga volgen zijn helemaal gericht op 'sustainable architecture'. Heel interessant dus! In Aalborg hanteren ze een speciaal onderwijsmodel waarbij het probleemgericht leren voorop staat. Ik volg dan ook eerst wat vakken en pas later het project. Hierdoor kun je de opgedane kennis extra goed toepassen in je ontwerp. Het zal mij benieuwen hoe het is om één ding tegelijk te doen in plaats van bol te staan van de stress omdat de docenten van alle vakken het altijd voor elkaar krijgen om hun inleverdata tegelijk te laten vallen.

Maar zover is het nog lang niet. De komende drie maanden ga ik me vooral bezig houden met de hele papierwinkel die bij zo'n uitstapje komen kijken. Niet dat ik jullie nu allemaal wil afschrikken maar ik heb toch al heel wat brieven verstuurt naar DUO en allerlei andere instanties.

Mijn inschrijving aan de universiteit is in elk geval geregeld. Het wachten is nu nog op een kamer en een beurs.
En natuurlijk ben ik begonnen met een kleine cursus Deens. Ik kan nu in ieder geval zeggen: Jeg taler lidt Dansk (ik spreek een beetje Deens). Over drie maanden moet dat natuurlijk veranderd zijn in: Jeg taler Dansk (ik spreek Deens).

Zodra ik meer weet, lezen jullie het!

Groetjes Annemiek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Ik ben Annemiek. Ik ben 20 jaar en studeer Bouwkunde aan de Technische Universiteit van Eindhoven. Na 3 jaar keihard studeren ben ik sinds augustus 2012 de trotse bezitter van de Bachelor of Science-graad. Dit diploma opent deuren en daar ga ik gebruik van maken! Van begin februari tot eind juni 2013 ga ik een half jaar aan Aalborg University in Denemarken studeren. Hoe het daar verloopt, kun je lezen op dit blog.

Actief sinds 22 Okt. 2012
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 34426

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 06 Juli 2013

Een semester studeren aan Aalborg Universitet

Landen bezocht: